Widnau -Chur - Reisverslag uit Chur, Zwitserland van Hans Well - WaarBenJij.nu Widnau -Chur - Reisverslag uit Chur, Zwitserland van Hans Well - WaarBenJij.nu

Widnau -Chur

Blijf op de hoogte en volg Hans

25 September 2017 | Zwitserland, Chur

Om 10.00 uur vertrokken. Eerst naar een bakker voor broodjes voor onderweg. Nadat de verkoopsters van ons hoorden dat we naar Rome fietsen kregen we koffie en een croissant. Ook vertelden ze ons anders te rijden en de gehele weg naar Chur langs de Rijn te fietsen. Later bleek dat Benjaminse dit ook doet, alleen begin is anders. Dan zien we een fietsenwinkel, waar het verlichtingsprobleem van Frank helaas niet kon worden verholpen.

We fietsen Widnau uit en zoeken op de kaart naar het begin van de route. Een oudere dame op racefiets komt naar ons toe en zegt haar te volgen. Nu kunnen we onze route langs de Rijn beginnen.

Na vele km-ers komen we aan bij de Oostenrijkse grens en willen we naar de Rijn fietsen, maar een oudere man komt daar vandaan en adviseert ons vanwege het niet rijden op mountainbikes, een andere weg te nemen. Hij vertelt ons hoe te rijden, maar dat was voor ons te ingewikkeld zeker in het Zwitsers. Dat zag hij blijkbaar en zei "kom op volg mij maar". Werden we weer naar het juiste punt begeleid.

Op naar Liechtenstein waar we een pauze namen. Vandaag door Zwitserland, Oostenrijk en Liechtenstein We fietsten zeker 50km stroomopwaarts langs de Rijn, dat is dus langzaam maar constant stijgen. Prettig was het goede weer met zon en voor het eerst op onze reis, wind mee.
De route was schitterend, om ons heen vele bergtoppen en een snel stromende Rijn. Zie foto's

Om 16.30 waren we bij ons hotel in Chur. Vlak voor hotel nog even naar een fietsenwinkel, maar ook daar kon het verlichtingsprobleem niet worden opgelost. Frank besloot een fietslamp te kopen.

Een foto van ons 2de deel van de route, Basel-Florence, heb ik toegevoegd.

Het was vandaag een mooie fietsdag, heerlijk zonnetje en wind in de rug. Totaal 80 km gereden . Ongeveer 75km is van de hoofdroute.

Morgen naar de Splugenpas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Chur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2017

Nepi - FINISH Rome

11 Oktober 2017

Vitorchiano - Nepi

10 Oktober 2017

Fabro -Vitorchiano

10 Oktober 2017

Asciano - Fabro

08 Oktober 2017

San Gimignano - Asciano
Hans

Actief sinds 09 Aug. 2017
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 16825

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

06 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: