Butgenbach-Vianden - Reisverslag uit Vianden, Luxemburg van Hans Well - WaarBenJij.nu Butgenbach-Vianden - Reisverslag uit Vianden, Luxemburg van Hans Well - WaarBenJij.nu

Butgenbach-Vianden

Blijf op de hoogte en volg Hans

17 September 2017 | Luxemburg, Vianden

We nemen het vervolg van de Vennbahn. De Vennbahn loopt van Aken naar Luxemburg. Een prachtige route om te fietsen, een echte aanrader.

Daarna gaan we naar het Our-dal. In het dal is weinig wind door de hoge heuvels aan beide kanten waardoor het dal van de Our beschut ligt. Prachtige natuur met veel weiland, mooie dorpen, de heuvelwanden en een gigantisch hoge brug.

Onderweg nog koffie met een broodje gegeten en nog lekkers gekocht voor onderweg. Helaas, krentenbollen kennen ze niet. In deze bakkerij hebben we de tweede stempel gescoord voor onze pelgrimstocht. De kerken onderweg zijn allen dicht en geen pastoor te zien.

In Vianden worden we na 99 km fietsen onthaald met zware regen, hagel en jawel, onweer. Dat hadden we nog niet gehad. Drijfnat kwamen we het hotel binnen. We zijn prima opgevangen, fiets in de kelder, even uitdruipen en heerlijk douchen.

Op de foto kun je het eerste deel van de route zien, Maastricht-Basel. We zijn nu in Vianden en hebben op de route 160km afgelegd. Aftakkingen 40 km, totaal vanaf Valkenburg 200 km gefietst.

• 17 September 2017 - 17:37

Marco Sneijder :