Remich -Brulange - Reisverslag uit Brulange, Frankrijk van Hans Well - WaarBenJij.nu Remich -Brulange - Reisverslag uit Brulange, Frankrijk van Hans Well - WaarBenJij.nu

Remich -Brulange

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 September 2017 | Frankrijk, Brulange

Vanochtend eerder opgestaan omdat we een langere afstand willen afleggen. We vertrekken om 09.30uur vanuit Remich. Woh, alle kanten donkere lucht. Regenhesje aantrekken.
We fietsen verder langs de Moesel, een duidelijke scheidslijn vanaf nu tussen Duitsland en Frankrijk. De Duitse kant is mooier, fortificaties en mooie huizen. Aan de Franse kant wijnstokken en boerderijen.

In Schengen is een historische site met o.a. vlaggen van alle EU-landen. Ook het schip "Princesse Marie Astrid" waar het Verdrag van Schengen is ondertekend zijn we gepasseerd.
Na het verlaten van de Moesel zijn we in Frankrijk blijven rijden, met veel dorpjes waar de voertaal Duits is.

Het weer was bewolkt, koud en wind tegen. Vandaag na verlaten van de Moesel ook weer klimwerk verricht. Bij de meest stijle helling van 10%, begon zomaar de zon te schijnen. Best lekker, maar met regenhesje aan, behoorlijke klim en zon, dat is echt te warm. Omdat het toch nog niet geregend had ging regenhesje uit. Dat is de goden verzoeken. Het begon te regenen en we kregen een gigantische bui, waardoor we slecht zicht hadden, op moment dat we 40 km/uur naar beneden fietsten.

We willen wel wat eten, maar er is geen restaurant, café of winkel te vinden. Een mooi natuurgebied, maar verder slechts boerderijen, af en toe enkele huizen en een kerk.

We zitten nu in een B&B. Schitterend, open haard was al aangestoken, heerlijk om zo temperatuur te komen.
Pizza besteld, reis voor morgen plannen en opnieuw heerlijk slapen.
Vandaag hebben we van de hoofdroute 102 km afgelegd.

• 19 September 2017 - 17:32

Wim Jongman:

Geweldig mannen ik volg jullie iederedag
    Wim Jongman