Splugen Dorf - Olgiasca - Reisverslag uit Olgiasca, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu Splugen Dorf - Olgiasca - Reisverslag uit Olgiasca, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu

Splugen Dorf - Olgiasca

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 September 2017 | Italië, Olgiasca

We zijn om 09.45 begonnen met de beklimming naar de top van de Splugen pas. De beklimming startte al meteen met een 9% stijging en dat direct na ontbijt. Achter Frank rustig aan naar boven in mijn 1ste versnelling, met regelmatig even water drinken. Laatste stuk zijn haarspeldbochten, maar daardoor niet lastiger. Wel lastig de koude wind tegen, maar die heb je dan weer mee wanneer je de bocht omgaat.

Volgens het boekje van Benjaminse is 400m voor de top een bergrestaurant. Ik zie het liggen, nog een paar haarspeldbochten. Yes aangekomen, nu warme chocolademelk of zoiets. Frank fietst voor mij, dus ik kijken waar zijn fiets staat. Geen fiets? We hebben hier toch afgesproken? Ik bel Frank en hij zegt, "Ik ben al op de top. Ik transpireer verschrikkelijk en als ik daar zou stoppen zou ik het daarna koud krijgen. Ik ben me nu uit de wind aan het omkleden. Nog een klein stukje naar de top, even doorzetten." Psychisch een dreun, daar gaat mijn heerlijke warme chocolademelk. Volgens mij ben ik vrij snel naar de top gefietst.


Om 11.15 zijn we boven op de pas, net na passeren van de grens Zwitserland - Italië. Totaal 9 km fors geklommen. Boven hebben we wel even samen genoten van onze prestatie.

Ron van Lamoen, mijn personal trainer 2x p. week gedurende ruim 10 maanden, heeft mij getraind om dit te kunnen presteren. Thanks mate.

Daarna kleding aan tegen de kou. Goed ingepakt, zowel nek als voorhoofd en oren, naar beneden. Wat een afdaling, kwam geen eind aan en vreselijk koud. Hebben we deze afdaling ook de dagen daarvoor totaal geklommen? Ja, dat kan niet anders. Afdaling door half open tunnels met weinig licht en gaten in wegdek, ook veel haarspeldbochten. Maar het vervelendst waren de Italiaanse autobestuurders. Is er zo'n k-zak die even achter mij moest blijven bij alle bochten, gaat mij voorbij en gaat op zijn remmen staan. Frank werd daarna door een auto afgesneden die eerst passeerde en daarna rechtsaf gaat en stopt op fietspad. Welkom in Italië!

Om ongeveer 14.00 uur heerlijke risotto gegeten. Daarna door naar Colico aan het Como meer, waar we ons hotel hebben geboekt. In Colico de weg gevraagd, blijkt dat hotel nog 10 km verder ligt. Met als toegift de laatste kilometer zeker 9% stijging. Wel een mooi hotel aan het Como meer met mooi uitzicht. Morgen nemen we een break, dagje rust. Met ons gaat het prima, ik heb wel last van mijn grote teen????

Vandaag 89 kilometer gereden, inclusief klim naar de top van de Splugen pas.

  • 28 September 2017 - 06:53

    Renee:

    Wat een mooi verslag van een uitdagende dagrit. Jullie hebben een dagje vrij zeker verdiend. Rust maar goed uit.

  • 28 September 2017 - 08:23

    Wim Jongman:

    Mannen geniet van jullie rustdag

  • 28 September 2017 - 12:06

    Ron :

    Hoi Hans ,

    Je had ook een goede focus en werkte hard en dat betaald zie nu uit! Vindt het super dat het met jullie goed gaat. Wat een mooie omgeving! Geniet van jullie rustdag en van het mooie avontuur, maar dat doe jullie wel lees ik!

  • 29 September 2017 - 10:53

    Toineke :

    Wat super leuk om zo met het reisverslag en de foto's mee te kunnen lezen.
    Mooi uitzicht en nu lekker genieten van een vrije dag.

  • 29 September 2017 - 10:54

    Toineke :

    Wat super leuk om zo met het reisverslag en de foto's mee te kunnen lezen.
    Mooi uitzicht en nu lekker genieten van een vrije dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Olgiasca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2017

Nepi - FINISH Rome

11 Oktober 2017

Vitorchiano - Nepi

10 Oktober 2017

Fabro -Vitorchiano

10 Oktober 2017

Asciano - Fabro

08 Oktober 2017

San Gimignano - Asciano
Hans

Actief sinds 09 Aug. 2017
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 16828

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

06 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: