Bagnolo San Vito - Modena - Reisverslag uit Modena, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu Bagnolo San Vito - Modena - Reisverslag uit Modena, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu

Bagnolo San Vito - Modena

Blijf op de hoogte en volg Hans

03 Oktober 2017 | Italië, Modena

Vandaag gestart in de Po-vlakte. De druiven zijn hier Lambrusco. Daarna komen we in Quistello waar in 2012 een aardbeving plaats vond. Je ziet dat nog veel wordt opgebouwd. Het aardbevingsgebied is 20km lang.

In de tussentijd zijn we ook vandaag een deel van de Fital groep tegengekomen. Vandaag zij we een heel stuk met hun meegereden. Zij hebben namelijk de route in hun navigatie systeem geladen. Niets zoeken, gewoon meerijden.

Tegen 12.00 uur kwamen we bij de Fital-bus aan. We kregen broodjes, appel en water. De chauffeur is een Nederlander. Behalve de lunch stuurde hij ons een bestand op van de hele reis van Benjaminse. Kunnen we nu op de telefoon volgen. Echt grandioos! Daarnaast is de mogelijkheid om via hem, wanneer we in Rome zijn aankomen, onze fietsen met bagage mee te geven naar Alblasserdam. Wel de fietsen afgeven bij hotel in Rome van de groep. Ook grandioos!

Onderweg hebben we met de groep
een gevaarlijke situatie meegemaakt. Een vrachtwagenchauffeur met een tweede grote bak achter zich kwam toeterend op ons af. Auto's van de andere kant gingen de berm in. Hij bleef claxonneren, niet alleen naar ons, iedereen moest wijken. Krankjorum! Van onze groep raakte een persoon uit balans en was behoorlijk geschrokken en overstuur. Gelukkig niets gebeurt.

We zijn nu in Modena, een rijke industriestad. Ze bouwen hier de exclusieve sportauto's van Ferrari, Maserati en De Tamasso. Maar wij blijven wel fietsen. Schitterende stad, mooie kerken en bouwwerken, veel winkels, moderne plaats met ook oude gebouwen.

Vandaag 82 km gefietst.

• 04 Oktober 2017 - 08:05

Sidney:

Hey valt me wel op, dat het aantal kilometers per dag steeds minder wordt. Eerst nog rond de 85, maar nu rond de 70..... zijn jullie moe aan het worden ofzo? Misschien is een fiets met een motortje of zo’n mooie auto toch wel handig