Modena - Lucia - Reisverslag uit Strada, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu Modena - Lucia - Reisverslag uit Strada, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu

Modena - Lucia

Blijf op de hoogte en volg Hans

04 Oktober 2017 | Italië, Strada

Vandaag begonnen met beklimmen van de Apennijnen. Veel klimwerk, maar stijgingspercentage viel mee, 5%en 7%, wel over een lang stuk.

We zijn de Fital groep weer tegengekomen. We zijn bij hun de talk of the day, de 2 Hollanders die de Splugen pas overgegaan zijn. Wel grappig om elkaar dagelijks tegen te komen.

Nadat de afgelopen dagen de natuur minder interessant was, hebben we vandaag door omhoog klimmen mooi uitzicht.

We zijn nu bij een Agriturismo, ook weer hoog op de berg. Pittige laatste 2 km, maar wel een mooie plek bereikt.

Na aankomst blijkt dat men alleen Italiaans spreekt, maar een vertaalster komt en blijkt een Rotterdamse te zijn die al jaren in Italië leeft. Ze vertelt ons over de streek en de Agriturismo. Zelf is ze vrijwilligster en zorgt, voor kost en inwoning, voor de moestuin. Wolven zijn in de buurt aanwezig en grijpen ook schapen. Men regelt dat we vanavond kunnen eten op de Agriturismo. Daar zijn we blij mee, anders hadden we 1km in het donker met zaklamp moeten lopen naar een restaurant.

Gezellige kamers, wastafel op de slaap/woonkamer en douche/toilet in elkaar overlopend. Heerlijk gegeten in gezellig restaurant met open haard.



Vandaag 73km gefietst.




  • 04 Oktober 2017 - 22:59

    Theo Van Oostveen:

    Hallo Hans,

    Het gaat echt goed met jullie. Wat een klimmerijen. Zou niets voor mij zijn. En jullie doen het gewoon. Heel knap. Elke Rotary bijeenkomst wordt het fietsen van jou genoemd. We zijn je niet vergeten. Nog even volhouden dan ben je zo in Rome. Het wordt vlakker Hans.

  • 04 Oktober 2017 - 23:29

    Renee:

    He broertje, wat gaat het goed he?! Jullie maken goed vorderingen en veel kilometers. Als ik nu de kaart open dan komt Rome al serieus in beeld. Geniet van de mooie italiaanse natuur en jullie prachtige avontuur, nog 1 week te gaan! X

  • 05 Oktober 2017 - 00:24

    Peter Baltussen:

    Hoi Hans,

    Net terug van vakantie en jouw blog maar eens gaan lezen. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik nog niet alles heb gelezen. Maar wat ik heb gelezen geeft mij de indruk dat je er een echte fietsvakantie van maakt met soms zeer pittige uitdagingen. En zoals je broer meld een fantastisch avontuur. En zo als altijd de laatste loodjes wegen het zwaarst.
    Gr. Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Strada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2017

Nepi - FINISH Rome

11 Oktober 2017

Vitorchiano - Nepi

10 Oktober 2017

Fabro -Vitorchiano

10 Oktober 2017

Asciano - Fabro

08 Oktober 2017

San Gimignano - Asciano
Hans

Actief sinds 09 Aug. 2017
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 16806

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

06 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: