Lucia - Pistoia - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu Lucia - Pistoia - Reisverslag uit Pistoia, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu

Lucia - Pistoia

Blijf op de hoogte en volg Hans

05 Oktober 2017 | Italië, Pistoia

Naar aanleiding van een reactie van onze neef Sydney, die graag mee zou fietsen naar Rome, over de kortere afstanden en mogelijke vermoeidheid die bij ons zou zijn opgetreden, dat laatste is zeker niet het geval, echter we plannen ongeveer 80km per dag. Grote uitdaging is om een overnachting te vinden. Er zijn stukken waar 25km geen overnachting door ons te vinden is. Dan maken we niet de afstand die we zouden willen maken. Gevolg is een rustdag minder! Ook plannen we strategisch bij beklimmingen.

Sydney, leuk dat je ons zo volgt. Ik verwacht dat jij binnenkort ook een mooie fietstocht gaat maken.

Na een forse klim bij de start vanaf het Agriturismo hebben we onze route weer gevonden. We starten met veel klimwerk, maar niet echt zwaar.

We fietsen op een weg met auto's en vrachtwagens, niet veel maar toch. Dan getoeter achter ons. De bus met aanhanger voor de fietsen van Fital passeert ons! Later blijkt dat een aantal deelnemers in de bus zitten die een halve dag fietsen vanaf de middagpauze. Voor degene die nu denkt ook naar Rome te willen fietsen is deelname aan Fital-reizen een mogelijkheid.

Tijdens onze lunch buiten op een terras komt de Vital groep ook aanfietsen. Hun bus staat vlakbij geparkeerd. Wat een toeval, of ook weer niet, want we zijn nu op de helft van vandaag.

Onderweg voor de tweede keer tijdens de tour de banden opgepomd bij een fietswinkel met een fietspomp met drukmeter.

We gaan weer verder klimmen, rustig tempo naar boven. De wind is hier sterk in de bergen, natuurlijk wind tegen. Nadat we de top bereikt hebben gaan we ongeveer 15km aan een afdaling (9%) beginnen naar ons hotel. Volop remmen, met auto's en vrachtwagens naast ons. Zelf heb ik nu meer ervaring met afdalen en ga ik sneller naar beneden dan voorheen. Dan zit een vrachtwagen al geruime tijd netjes achter mij. Ik stop even om de vrachtwagen, gevolgd door nog een vrachtwagen en meer dan 10 auto's langs te laten. Roept een fietser naar mij "hello". Nee, ongelofelijk, is het de oudste, 84-jarige, deelnemer van de Fital-groep, fietsend tussen 2 vrachtwagens op een huurfiets waar je zelf niet mee wil fietsen. Daarna gaat hij Frank voorbij die ook vol ontzag en verbouwereerd hem ziet passeren.

Aangekomen in Pistoia gaan we eerst douchen en wassen. Daarna in centrum biertje drinken en eten.

Vandaag was mooi weer, veel zon. Wel sterke wind tegen bij laatste beklimming. Vandaag 84km gefietst.

  • 05 Oktober 2017 - 21:35

    Ada:

    Wat een prachtige tocht. Jullie maken wel van alles mee. Vooral veel aardige en hulpvaardige mensen. Nu mooi weer en natuur. Doe wel voorzichtig!!!

  • 05 Oktober 2017 - 23:32

    Irma:

    Hey mannen, zo te lezen zijn jullie ervaren wielrenners aan het worden. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht hoor. Veel moois te zien onderweg dus en ontmoetingen met gelijkgestemden en locals. Wat leuk allemaal. Volgens mij al weer over een dag of tien Rome? Ongelooflijk zo snel als het toch weer gaat. Succes met de laatste etappes!

  • 06 Oktober 2017 - 08:22

    Sidney:

    Nou Hans, ik was even aan het ckecken of jullie nog wel scherp waren

  • 06 Oktober 2017 - 15:08

    Melina:

    Hoi Hans,

    Wat leuk om te lezen! Jullie zijn ons al voorbij gereden zie ik. Nu hoef ik dus minder alert te zijn op twee oudere mannen op een fiets (woorden van Marjan

  • 06 Oktober 2017 - 16:03

    Ron Van Lamoen :

    Jullie vorderen al aardig mannen en wat leuk om te horen dat je ook steeds sterker en behendiger wordt. En dan steeds door de mooie omgeving heen fietsen. Super mannen succes voor morgen en de verdere reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pistoia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2017

Nepi - FINISH Rome

11 Oktober 2017

Vitorchiano - Nepi

10 Oktober 2017

Fabro -Vitorchiano

10 Oktober 2017

Asciano - Fabro

08 Oktober 2017

San Gimignano - Asciano
Hans

Actief sinds 09 Aug. 2017
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 16802

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

06 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: