rustdag San Gimignano - Reisverslag uit Racciano, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu rustdag San Gimignano - Reisverslag uit Racciano, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu

rustdag San Gimignano

Blijf op de hoogte en volg Hans

07 Oktober 2017 | Italië, Racciano

Vandaag een rustdag. Het weer is zonnig en temperatuur is rond 20 graden. Weer een prima keuze geweest om een rustdag te plannen.

San Gimignano is met zijn 14 torens en de mooie schilderachtige straatjes en pleinen een prachtige plaats in Toscane en vanwege haar ligging in de Middeleeuwen een strategische plaats aan de Via Francigena naar Rome. Helaas waren er ook veel twisten tussen de pausgezinden (Welfen )en de keizergezinden (Ghibellijnen). Door deze twisten bouwde ieder familie een toren om zich te kunnen terugtrekken bij uitbreken van nieuwe gevechten. Op het hoogtepunt waren er 72 torens, vandaag nog 14. Zie verder de foto's.
Het dorp is heel gezellig, leuke winkelstraten en gezellige terrasjes. Lekker biertje gedronken. Ik had zin in een ijsje, maar er stond een gigantische rij mensen te wachten, zelfs voor mij was het te lang wachten.

Vanmiddag hebben we het derde en laatste boekje van Benjaminse gepakt. Wat heeft hij een lastig te volgen hoofdweg naar Rome beschreven. Overal worden zijtakken en alternatieven beschreven waardoor we meer dan 2 uur bezig zijn geweest om een planning voor de komende dagen inclusief overnachting te maken. Maar we zijn eruit, planning is donderdag eind van de middag in Rome aan te komen.

• 09 Oktober 2017 - 19:09

Helène:

Hi stoere fietsers. Wat weer een mooie plek voor een rustdag. Even genieten van de heerlijkheden van Italië zonder dat jullie op een zadel zitten. Knap

• 10 Oktober 2017 - 16:03

Marcel:

Fantastisch dat jullie al zo ver zijn. Geniet van de aankomst in Rome. En nog een paar fijne dagen daar. Tot snel. Groeten Marcel