Asciano - Fabro - Reisverslag uit Vitorchiano, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu Asciano - Fabro - Reisverslag uit Vitorchiano, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu

Asciano - Fabro

Blijf op de hoogte en volg Hans

10 Oktober 2017 | Italië, Vitorchiano

Gelijk al weer behoorlijk klimmen, beslist geen warming up, we zijn wel meteen op de route. We rijden op asfaltwegen met auto's en vrachtwagens, uiteindelijk op onverhard fietspad.

Het volgende dorp gaan we koffie drinken en een broodje eten. Dan komt een bus met Nederlands kenteken ons tegemoet rijden. Nee, dit is niet te geloven, de bus van de Fital groep?!! Arjan, de chauffeur en begeleider van de groep, is op zoek naar een rustplek voor de Fital fietsers waar hij de bus kan parkeren. Hij vertelt dat gisteren heel zwaar is geweest voor de deelnemers. (Frank en ik hebben dat traject gisteren ook gereden!). Het grootste deel van de Fital groep zal vanmiddag waarschijnlijk de bus nemen, zeker vanwege een door hun geplande route van 110km.
Frank en ik plannen onze route met meer beleid, wij willen fietsend Rome halen.

Daarna is het ongeveer 25km fietsen over een onverhard fietspad. Fijn om op een fietspad te fietsen, maar we moeten wel goed uitkijken voor het wegdek, veel oneffenheden en gaten.

Dan even pauze, een broodje eten en wat drinken. We hebben een B&B geboekt in het centrum, in een kasteel. Goed opgelet dat we in het centrum willen zitten, niet van de route vandaan. We krijgen een bericht met de vraag hoe laat we aankomen bij ons B&B, met daarbij de opmerking: "We zitten op een rots met een prachtig uitzicht. Sleutel ligt onder de bloempot". We zouden toch in het centrum zitten? Blijkt een verschil te zijn tussen Fabro en Fabro Scalo. Ligt naast elkaar, alleen Fabro een stuk hoger. Hebben we weer een forse klim naar boven naar ons B&B. Boven een biertje genomen bij een bar en op zoek naar de B&B en de sleutel. Staan we 2 keer bij verkeerde plek in een bloempot te zoeken.

• 10 Oktober 2017 - 21:29

Bart De Lange:

Wow wat zijn jullie ver. Fascinerende foto van die opkomende zon boven de mist. Geniet nog de laatste dagen. Het einddoel is in zicht. Gaaf man.

• 11 Oktober 2017 - 19:53

Ada:

Mannen, petje af. Wat een bijzondere reis. Voor jullie helemaal. Om het te lezen is al geweldig, laat staan doen.Welkom in Rome.