Paratico - Desenzano - Reisverslag uit Desenzano del Garda, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu Paratico - Desenzano - Reisverslag uit Desenzano del Garda, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu

Paratico - Desenzano

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Oktober 2017 | Italië, Desenzano del Garda

Vandaag fietsen we van het Iseo-meer naar het Garda-meer. Om 09.30 vertrokken. Regenhoes over de schoenen en regenjack op de fiets klaar om direct te kunnen pakken. Buiten lopen mensen met paraplu's, ook onderweg. Maar we hebben het vandaag droog gehouden. Wel constant bewolkt, fris en wind tegen. Geen zon.

Ook vandaag zijn we wielrenners tegengekomen die ons uitnodigden te volgen voor de juiste weg. Daar gingen we weer, zij met racefiets en wij met tourfiets en bepakking. Heuvel op en af tot het punt dat wij een andere route gingen. We hadden het niet meer koud!

We gaan door Brescia, een historische stad met een geschiedenis vrijwel gelijk aan Bergamo. Even een sandwich gegeten op plein Plazo Paolo voor de kerk. Zie foto's

Daarna naar ons hotel aan het Garda-meer. Mooie plek direct aan de boulevard en dicht bij het centrum. Het is heel druk in het centrum, er is markt en het is vandaag zondag.

Bij Desenzano is 1859 gestreden tussen de Fransen en Oostenrijkers, waarbij 40.000 gewonden achterbleven die door de plaatselijke bevolking werden verzorgd. Henri Dunant zag deze ellende en richtte Het Rode Kruis op.

Vandaag 74km gefietst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Desenzano del Garda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2017

Nepi - FINISH Rome

11 Oktober 2017

Vitorchiano - Nepi

10 Oktober 2017

Fabro -Vitorchiano

10 Oktober 2017

Asciano - Fabro

08 Oktober 2017

San Gimignano - Asciano
Hans

Actief sinds 09 Aug. 2017
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 16870

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

06 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

09 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: