zondag 30 aug - Reisverslag uit Heeg, Nederland van Hans Well - WaarBenJij.nu zondag 30 aug - Reisverslag uit Heeg, Nederland van Hans Well - WaarBenJij.nu

zondag 30 aug

Blijf op de hoogte en volg Hans

19 Augustus 2017 | Nederland, Heeg

Nu lekker slapen.

Om 08.30 vertrokken uit Heeg.

Een kleine pauze net voorbij Lemmer, 25 km zit erop. Wind tegen valt mee, veel zij en ook meewind. Wel regen. Waar zijn mijn ruitenwissers? Op de meeneem lijst voor Rome erbij zetten.

Ik heb bewust de navigatie route niet aangehouden voorbij de Ketelbrug. Naar Lelystad met forse zijwind en tegenwind wilde ik voorkomen.

Op naar Swifterbant en dan door naar Zeewolde waar Ronald en Carolien warme thee voor mij zouden zetten. Het regende echter zoveel dat mijn bril geheel nat was en ik de aanwijzingen van mijn navigatie volgde, helaas vanaf Swifterbant toch naar Lelystad.

Ik fiets nu op de Oostvaardersdijk. Rechts IJsselmeer, links Oostvaarders Plassen en voor wind en regen.

Zit nu aan een kopje thee en 2 stroopwafels bij de Trekvogel, een natuurinfo centrum. Ook wordt mijn navigatie opgeladen, kan ik niet verkeerd/teveel rijden. Straks nog 11 km Oostvaardersdijk. Ben wel al over de helft, nl. 15 km al gefietst over de dijk. Gemiddelde snelheid op de dijk ongeveer 12,5 km/uur.

Zwaar fietsen, vooral de dijk. Daarna was ik aardig moe. Uiteindelijk pas om 19.00 uur thuis, lekker gedoucht en nu eten. Ik heb best trek. Ondanks dat onderweg ruim halfuur navigatie is opgeladen, trok die het niet tot het einde. Houd ik het toch beter vol. Totaal 151km. Eindresultaat is goed, maar het was tough.