Bad Zurzach-Weinfelden - Reisverslag uit Weinfelden, Zwitserland van Hans Well - WaarBenJij.nu Bad Zurzach-Weinfelden - Reisverslag uit Weinfelden, Zwitserland van Hans Well - WaarBenJij.nu

Bad Zurzach-Weinfelden

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 September 2017 | Zwitserland, Weinfelden

Om 10.00 uur vertrokken uit Bad Zurzach. Eerst de route weer oppikken.
Daarna langs de Rijn en door vele dorpen gereden. Een aantal klimpartijen stonden op het programma. Alles goed gegaan en de route goed kunnen volgen. Dat is best fijn, dan maak je niet onnodige km's.

Bij een fietsenwinkel zijn we gestopt, omdat de dynamo van Frank niet goed werkte. De Mio (navigatie) werd niet opgeladen en fietsverlichting deed het ook niet. We kregen meteen te horen "jullie gaan naar Rome?". Vandaag was ook al een stel langsgekomen die naar Rome gaat. Hij heeft goed geholpen, de problemen zijn nu opgelost.

Bij Frauenveld, een wat grotere plaats, was het goed opletten op borden en aanwijzingen. Kwamen we redelijk snel doorheen. Laatste stuk naar Weinfelden waar we ons hotel geboekt hebben.

Dan spreekt een Zwitser ons aan "zijn jullie Nederlanders, mijn vrouw ook". Hij spreekt redelijk goed Nederlands en nadat wij vertellen dat we naar Rome gaan, maar nu eerste naar Weinfelden,vertelt hij dat hij daar ook op de fiets naar toe gaat en dat in het hotel het goed eten is (klopt later ook).
Maar zijn fiets is wel bijzonder, een fiets van 65 jaar oud, geheel van staal dus zwaar, gebruikt door soldaten in het leger en slechts 1(!) versnelling. Zie foto. Hij gaat als een speer op zijn fiets naar ons hotel. Gelukkig nog maar ongeveer 5 km, we moeten echt fors doortrappen om hem bij te houden.

Vandaag 81 km gereden en ongeveer 75 km van de hoofdroute afgelegd.

• 24 September 2017 - 14:20

Helène :