Nepi - FINISH Rome - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Hans Well - WaarBenJij.nu Nepi - FINISH Rome - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van Hans Well - WaarBenJij.nu

Nepi - FINISH Rome

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 Oktober 2017 | Vaticaanstad, Vatican City

Vanacht wakker geworden van geblaf van de honden. Verder prima geslapen. Ontbijt was toast met zoet gebak. Verder heel goed Agriturismo.

Na geholpen te zijn over de te volgen route zijn we de laatste etappe begonnen. Eerste stuk waren lekkere klimpartijen bij, maar dat is niet meer dan een warming up. Dan de route kwijt. Wij vragen aan locals. Helaas allemaal verschillende aanwijzingen. Uiteindelijk moeten we een stuk terug, waarbij een auto ons later inhaalt en nogmaals vertelt na 300 m links. Wij daar nog een keer vragen en het klopt.

Door tot Prima Porta. Dan gaat het helemaal mis. We komen nog een Engelsman tegen van in de 70 die ieder jaar met Kerst na Rome rijd, dit jaar eerder. Hij vertelt ons rechtsaf en rechtdoor en dan weer vragen aan voorbijgangers. De voorbijgangers zijn niet bekend met fietspaden of weten de weg niet. Wij navigatie (Mio) aanzetten en na kilometers klimmen loopt de weg een ravijn in... Opnieuw de weg vragen en na meer dan een uur en veel klim- en daalwerk komen we op hetzelfde punt uit waar we de navigatie gestart zijn. Wat nu?
Gelukkig hebben we de route van de Fital groep, helaas denk ik daar nu pas aan. (Fysiek gaat goed, maar mentaal wat minder). Deze route aangezet op mijn telefoon en Frank met telefoon in hand de route volgen. Yes, beginpunt fietspad langs de rivier de Tiber gevonden.

Daarna richting St. Pietersplein. Wat een heerlijk gevoel om bijna bij de finish te zijn. Het weer is prachtig, blauwe lucht, zon en lekker warm. Dan komt de last mile! Het wordt steeds drukker, veel voetgangers, rechtdoor plein op en dan zien we onze gezinnen staan. Ze verwachten ons van de andere kant aan te komen, maar schakelen snel om foto's en video opname te maken.

We hebben van ons huis naar Rome gefietst. Door Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Liechtenstein, Oostenrijk, Zwitserland en Italië. Wat is Europa prachtig en de mensen buiten de steden behulpzaam. Ruim 2400km op onze fiets. Ongeveer 300 km meer gereden dan de route vanwege ligging van de overnachtingen en verkeerd rijden. En dan nu in Rome met ons beide gezinnen. Voelt fantastisch.

Planning was om naar het hotel van de Fital groep te fietsen en daar de fietsen voor vervoer naar Nederland achter te laten. Echter door Rome fietsen is onverantwoord. We gaan een busje regelen om de fietsen en bagage naar het hotel te vervoeren.

Vandaag 82km gefietst, planning was 62km.

Onze conclusie is wel dat je getraind moet zijn om naar Rome te fietsen. Met dank aan Ron Lamoen, mijn Personal Trainer. Ook dank aan Banierhuis Houten waar ik mijn Van Nicholas heb gekocht en die mij letterlijk op weg heeft geholpen met adviezen over fiets en fietsattributen.
Tot de Splugen pas is goed te doen, maar de pas en het fietsen in Italië is zwaarder, zowel de Apennijnen waar je blijft klimmen en dalen als ook de wegen die minder goed zijn en crazy auto en vrachtwagenrijders.

Frank, ons reis was fantastisch. Wat hebben we samen veel beleefd. In het restaurant in San Gimignano zullen ze ons niet meer vergeten. Wat hebben we daar gelachen over de föhn en de hangertjes voor onze was. Bedankt voor 2350km voorop rijden. Alle vooroordelen over ons hebben we verpulverd.

Leuk om te zien dat zo velen ons op deze blog gevolgd hebben. Jullie reacties heb ik met plezier gelezen.

• 13 Oktober 2017 - 09:07

Melina:

Whoop Whoop gehaald! Wat ontzettend gaaf! En nu volop uitrusten!

Groetjes Melina

• 13 Oktober 2017 - 09:19

Marco:

Heel knap gedaan!!
    Echt een prestatie om trots op te zijn.
    Nu lekker uitrusten en genieten.
    Groeten Marco

• 13 Oktober 2017 - 15:43

Ron Lamoen:

Hoi Hans en Frank,

gefeliciteerd met het behalen van jullie doel ROME. Heb genoten van jullie verhalen op deze blog. Mooi om te zien dat jullie fysiek het goed hebben volbracht en dat de mentale weerbaarheid ook goed op de proef werd gesteld.
    Nu lekker genieten van jullie gezinnetje en ontspan lekker.

groet Ron PT

• 13 Oktober 2017 - 15:51

Arie Jan:

Beste Hans en Frank, van harte gefeliciteerd met dit resultaat. Wat zullen jullie trost op je prestatie en wat zullen jullie blij zijn dat je heelhuids bent aangekomen in de eeuwige stad.
    Jullie behoren tot de zere kleine en selecte groep mensen die kan zeggen ik heb.......Rome. Als je Rome verkeerd spelt dan kom je uit op roem. Ik ben benieuwd naar alle verhalen. Fijn weekend met elkaar en jullie families en graag tot in Houten.
    Arie Jan van Winkelhoff

• 13 Oktober 2017 - 16:12

Toineke :

Fijn dat jullie gezond en wel in Rome zijn aangekomen . Lekker uitrusten en genieten een paar dagen Rome met elkaar .Wat een top prestatie en een ervaring om nooit te vergeten .
    Groet Toineke

• 13 Oktober 2017 - 17:24

Frank:

Hans,

Ook jij bedankt voor onze mooie reis naar Rome. We hebben ongelooflijk veel gelachen en onze gezamenlijke mentale weerbaarheid was als beton!! Ook het feit dat wij 4 weken lang door de omstandigheden in de volle breedte werden uitgedaagd en dit nooit tot één verkeerd woord heeft geleid, is uniek. Één ding! Waar een wil is is, een weg en dat hebben wij samen bewezen.

Cheers mate!!

• 15 Oktober 2017 - 13:27

Henny:

Fantastisch, wat een mooie reis.
    Jullie hebben het gehaald, wat een prachtige foto’s
    zijn er langs gekomen. En leuke verslagen heb ik gelezen.
    Gefeliciteerd, met het behalen van deze prestatie.
    Groetjes Henny

• 16 Oktober 2017 - 22:00

Theo Van Oostveen:

Proficiat mannen. Heel knap. Had het niet gedacht !!!!!! Ben echt jaloers op jullie.
    Heb je nog aan de EDGE 1000 gedacht Hans. Volgende keer dan. Tot woensdag.

• 17 Oktober 2017 - 07:54

Eugène:

Mannen, gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!! Ik doe het jullie niet na. Hopelijk hebben jullie geen last van naweeën en kunnen jullie nog wat genieten in Rome. Het was heel leuk om op gezette tijden jullie reisverslag te lezen van achter mijn bureau....
    En nu op naar de voorbereidingen voor de volgende fietstocht?
    Groetjes, eugène

• 06 November 2017 - 19:34

Piet Nap:

Echt petje (of je helm) af mannen voor deze prestatie.
    Duidelijk zichtbaar hoe blij en afgemat jullie op het plein arriveren.
    Je mag zeker trots zijn op jezelf en elkaar in de zoals jullie schrijven mentaal zware tocht.

Groetjes,
    Piet ( Jumbo ondernemer Woerden )