Sotto di Monte Giovanni 23 - Paratico - Reisverslag uit Paratico, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu Sotto di Monte Giovanni 23 - Paratico - Reisverslag uit Paratico, Italië van Hans Well - WaarBenJij.nu

Sotto di Monte Giovanni 23 - Paratico

Blijf op de hoogte en volg Hans

30 September 2017 | Italië, Paratico

Eerst een biologisch en lokaal ontbijt. Daarna naar Paratico. We dalen 1 km, die we lopen vanwege kans op onderuitgaan bij fietsen. Daarna 2 km in de remmen naar beneden. Op naar Bergamo. Een prachtige stad met een oud centrum. Om er te komen was het weer klimmen. Een wielrenner en zijn vrouw (elektrisch) gaan ons voor naar de oude stad. Via een poort (de Porta San Alessandro) de echte binnenstad in. Daar hebben we met de fiets aan de hand doorheen gelopen.
De heersers waren achtereenvolgend: Liguriers, Etrusken, Galliërs, Romeinen, Goten, Hunnen, Vandalen, Langobarden, Franken, vele families, Fransen onder Napoleon. Toch een mooi oud centrum. Zie foto's

Daarna door naar Paratico, ligt aan meer van Isola.

Vandaag was het lastig de juiste weg te vinden. Veel aanwijzingen die elkaar snel opvolgen. Veel meer dan de afgelopen dagen. Het zou nu handig geweest zijn om de route in een navigatie systeem ingevoerd te hebben.

• 01 Oktober 2017 - 14:08

Ada :

Een beetje late reactie, maar we zijn zelf ook op vakantie. Nu internet en tijd. Volgens mij gaat de reis uitstekend. Geniet er nog van.

• 01 Oktober 2017 - 14:08

Ada :